Menu/belka

15 czerwca 2017

Oleander cz.2

(Nerium)

Nowy sezon - rok 2017 z oleandrami.
Bardzo piękne krzewy.
Sądzę,że podobają się każdemu.














28 i 29 czerwca to nie był najszczęśliwszy dzień dla moich krzewów.
Stoją na osłoniętym z dwu stron balkonie, a mimo to zostały
doświadczone przez aurę.
Niesamowity wiatr i ogromne ulewy dały się im we znaki.
Podnosiłam je z podłogi po każdej ulewie,
a było ich kilka w ciągu tych dni.
To,że zmuszona byłam je przywiązać do balustrady
lub zastawić krzesłami - to nic to.
Nie wiem jakim sposobem,bo pędy oleandrów są dość giętkie
i łatwo naddają się wiatrowi,a mimo to wiatr złamał
piękną kiść kwitnącego dubeltowego oleandra.
Może dlatego,że był blisko tego miejsca przyczepiony
klipsem do tyczki bambusowej...
Nie mam pojęcia,ale żal ściska mi serce.










31 października 2017
Zbliża się czas przenoszenia roślin na kwaterę zimową.
Noce są bardzo zimne,pojawił się nawet szron na dachach ale póki co
zgrupowalam doniczki w jednym miejscu.
Jaka szkoda,że skończył się sezon i nadciąga zima.




10 sierpnia 2018
Kiepsko przezimowaly na kwaterze poza mieszkaniem.
Dopadł je przędziorek,potem miseczniki.
Wyprowadziłam wszystkie poza jednym.
Jaki padł?Nie wiem jeszcze bo nie wszystkie zakwitły,
ale jak sądzę niebawem uda się określić stracony kolor.






- 26 czerwca 2019 -


- 10 sierpnia 2020 -
Zakupiłam do kolekcji oleander żółty pełny 'Luteum Plenum '
Jeszcze nie kwitnie ale do końca sezonu może się zmobilizuje....

















<< Oleander(Nerium) cz. 1
<< Powrót do strony głównej
<< Powrót do Spisu roślin

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szablon wykonany przez TYLER. Wsparcie techniczne bloga WebLove.PL