Menu/belka

16 sierpnia 2015

Madame Salleron





Pachnąca,variegata.
Liście okrągłe,ząbkowane,cienkie w porównaniu z innymi pelargoniami.
Rozkrzewia się w sposób nietypowy dla pelargonii,tworzy liczne rozłogi,rozrasta się szybko.
Prawdopodobnie nie kwitnie.
Za to doskonale sprawdza się jako wypełniacz skrzynek,donic czy też jako obramowanie rabaty.


- 28 czerwca 2016 -

Z trudem ale przezimowałam ją a nawet udało mi się podzielić kępkę,
utworzyć nowe sadzonki,które już rozrastają się.





Często spotykam informację o kwitnieniu tej karłowej pelargonii.
Ja,mimo uprawy jej przez kilka lat, nie miałam takiego szczęścia i
jak sądzę raczej mieć nie będę.
Z wypowiedzi wielkiej kolekcjonerki i znawczyni pelargonii,Gwen Ward
będącej jednocześnie mocno zaangażowaną w działaniu na rzecz geranium
(np. Pelargonium and Geranium Society, )
wynika,iż ten rodzaj pelargonii nie kwitnie !

Została wprowadzona do uprawy w epoce wiktoriańskiej w 1877r.
i wykorzystywana do obsadzania jako obrzeże ówczesnych formalnych nasadzeń.
To co się przypisuje 'Madame Salleron' pojedynczy kwiat w kolorze ciemnego łososia,
to podobna jej pelargonia i nazywa się „Litlte Trot”.
Madame Salleron może mieć kwiat pojedynczy,może też mieć inna krótka nazwę,
ale więcej przeczytasz tutaj


- 20 maja 2023 r. -
Choć pelargonia ta nie kwitnie, nie rośnie na wysokość i nie jest łatwa w uprawie - bardzo ją lubię i
staram się różnymi sposobami, mieć ją w swojej kolekcji.
W tym roku zamierzam ją rozsadzic na wiele sadzonek i zadbać by się rozrosły
Czy się uda ? Trudno powiedzieć dziś... lato dopiero przed nami

>> Powrót do strony głównej

2 komentarze:

  1. Nigdy u mnie nie kwitła i jak sąze nie zakwitnie.
    Spotkałam się w sieci z wieloma wypowiedziami,również takimi,
    że rzadko kwitnie,jednak nie wierzę im.
    Uzupełnię mój post (może jeszcze dziś) o profesjonalne wiadomości
    jakie znalazlam w sieci na jej temat.

    OdpowiedzUsuń

szablon wykonany przez TYLER. Wsparcie techniczne bloga WebLove.PL