Menu/belka

04 października 2018

Szałwia drzewiasta


Salvia guaranitica 'Black and Blue'




Pochodzi z Ameryki Południowej gdzie jest krzewem.
Osiąga około 150-200 cm wysokości,również w donicy w ciągu jednego sezonu wegetacyjnego.
Kwitnie kwitnie od sierpnia do października niebiesko-granatowymi kwiatami wyrastającymi z czarnych kielichów.

Roślina ta wymaga stanowisk słonecznych, gleby dobrze przepuszczalnej ale często nawadnianej,
obfitego nawożenia, zwłaszcza pożywką bogatą w fosfor i potas.
Zimować należy ją w jasnym i chłodnym pomieszczeniu.

Urosła w donicy ogromna jednak nie nawoziłam jej zbytnio,
toteż nie doczekałam się kwiatów.


- 27.10.2018 -

A jednak!!!!
Będą kwiaty. Szałwia stoi jeszcze na balkonie.
Ponieważ jest zimno i mokro,nie zaglądałam do niej długo,
a tu taka niespodzianka.






- 23.11.2018 -
Bardzo długo trwa rozkwit kwiatów.
I zdjęcia są nieudane,z powodu braku odpowiedniego światła,
ale muszę odnotować fakt,że szałwia zakwitła,
Pąki są czarne,aksamitnie czarne i z nich wyłania się szafirowy kwiat.





Mam nadzieję,że uda mi ją dobrze przezimować i w następnym roku zakwitnie we właściwym czasie.


#
<< Powrót do strony głównej
<< Powrót do alfabetycznego spisu roślin









Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szablon wykonany przez TYLER. Wsparcie techniczne bloga WebLove.PL